Vinhan ekat lapset täyttää tänään 4 vuotta! Onnea Elmo, Fido, Milla, Minttu ja Russe! =)

Vinhalla oli eilinen päivä kotona Ruskan kanssa mennyt hyvin ja tänään ne ovat siellä Metkan kanssa koko päivän. Ensi viikolla kokeillaan varmaan sitä, että Vinha jää sinne yksin. Mä olen toivottavasti tehnyt tästä mun omassa päässä isomman numeron kuin se oikeasti on. Mutta Vinhan tuntien pelaisin kyllä niin varman päälle kuin vain mahdollista. Se kun on aika hyvä kehittelemään kaikkia kauheuksia sen päässä. :)

Mulla on myös tavoite, että Vinha ei enää haukkuisi ovikelloa. Kolmen koiran kanssa ovikellon soiminen aiheuttaa aikamoisen huutomyrskyn. Tai oikeastaan kahden, sillä Metka ei hauku ovikelloa vaikka isommat haukkuu. Nyt ollaan naksuttimella treenattu ja päästy jo hyvään alkuun. Pari kertaa on haukahtanut vain muutaman kerran ovikellolle, mutta sitten kun avaan oven niin on pakko haukkua lisää. Jatketaan treenaamista!

Mä olen yrittänyt opettaa Vinhalle kotipuomilla, että mitä nopeammin se menee sinne päähän sen parempi. Olen saanut sen jopa menemään yksin sinne alas, että olen jäänyt itse reilusti sen taakse (joo tätä olisi voinut treenata jo kauan sitten). Nyt täytyisi päästä harjoittelemaan tätä myös oikealla puomilla.

Tiistaina meillä oli ekat ulkotreenit. Kyllä ulkona on niin paljon mukavampaa treenata kuin hallissa. Oma kunto meinasi loppua ihan kesken. Hmm, ollaan taidettu lintsata nyt muutama juoksulenkki. ;) Metkan treenit on heti meidän ryhmän jälkeen ja jäin niitä katsomaan. Vikan pätkän sain tehdä sen kanssa ja se meni taas niin hienosti. Rimat oli aika alhaalla, mutta koko 9 esteen harjoitus päästiin virheettä!!! Palkaksi sai lelun ja sen kanssa se viiletti kentän takana olevalle nurmikolle eikä meinannut antaa lelua takaisin. JEE!!! Metkan kanssa fiilikset vaihtelee kyllä koko ajan. Aina välillä ajattelen, että koko agi olisi varmasti parasta lopettaa, mutta nyt olen taas varma, että kyllä siitä jotain tulee. Pitää edetä vain Metkan ehdoilla.

Naisten kymppiin on enää pari viikkoa. Yöllä näin jo vähän painajaista siitä. Heh heh...