Viime torstaina mentiin Metkan ja Vinhan kanssa Ojankoon epiksiin. Eila on menossa Vinhan kanssa Kouvolaan kisaamaan viikon päästä, joten he ottivat kaksi starttia mölliradalla ja mä Metkan kanssa yhden. En uskaltanut ottaa kahta, kun ajattelin, että jos Metka ei tahdo liikkua radalla, on ihan turha mennä kahta kertaa.

Metka repi lelua tosi hyvin ennen rataa ja olisi halunnut leikkiä villis Sisun kanssa. Vinha meni ekan kerran ennen meitä ja Metka olisi halunnut mennä mukaan. =)

Sitten tuli meidän vuoro. Kaiken energian käytin siihen, että Metkalla olisi kivaa ja se juoksisi. Ja näin tapahtui. Ensin juoksi ekan hypyn ohi, sitten päästiin muutama hyppy yhdessä kunnes Metka laittoi turbovaihteen päälle ja juoksi ainakin A:n ohi. En viitsinyt pyytää takaisin vaan jatkettiin matkaa. Putkesta ohi, pyysin takaisin ja sitten mentiin hyppy ja muutamia hyppyjä yhdessä kunnes mopo karkasi taas. Luulin ensin, että Metka sai täydellisen hepulin ja juoksee jänisjuoksua ulos radalta, mutta ei onneksi. Meni vaan täysiä muutaman hypyn ohi. Sitten putki, hyppy ja puomi yhdessä. Puomilla jäi patsastelemaan jotain, mutta tuli aivan upeasti oikeaan asentoon alas. Ei meinannut lähteä eteenpäin ollenkaan alastulolta. :) Sitten oltiin loppusuoralla missä kiihdytti taas niin, että muutamia hyppyjä jäi välistä ja mä tulin sen takana maaliin. Treeneissä Metka ei ole varmaan koskaan mennyt mun edellä. Siistiä! Eli ensi kerralla täytyy kiinnittää myös hallintaan vähän huomiota. Koko talven samoissa treeneissä käynyt Riikka sanoi, että ei ole nähnyt Metkaa koko talvena yhtä innokkaana ja vauhdikkaana. Mä taidan tehdä Metkasta uuden Pablon! ;) Miten mun aika vaan riittää???

Eilalla ja Vinhalla oli "pieniä" vaikeuksia lähdössä. :D Toiselta radalta 10 ja toiselta 5. Kontaktit oli aika kaameat, mutta virheet taisi kyllä tulla muilta esteiltä. En ole ihan varma. Voi olla, että mun kisainto Vinhan kanssa palaa piakkoin... ;)