Patricia kävi tiistaina. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vinhalla oli lantio vinossa, lanneselkä hieman jäykkä ja alaniskassa lukko. Patricia kyseli onko jotain sattunut, kun lantio oli mennyt vinoon. Sanoin, että nythän ollaan asuttu reilu kuukausi toisessa kerroksessa ja kuljetaan aina liukkaita rappusia. Tämä saattaisi olla syy vinouteen. Patricia kehotti kantamaan Vinhan aina rappusissa tai käyttämään hissiä (en tykkää hisseistä, joten mieluummin kannan ;)).

Pitäisi kyllä aina luottaa koiraan. Meillä on ollut jumppana ristikkäisseisontaa. Joku aika sitten Vinha pisti ihan pelleilyksi kun jumpattiin (yleensä sujuu tosi hyvin). Aina, kun yritin nostaa jalkoja, niin se kävi istumaan. Luulin, että Vinha ei keskity ja meinasin jo suuttua sille. Lopetin ja sama toistui seuraavalla kerralla. Patricia sanoi, että koira ei voi tehdä liikettä, jos lantio on vinossa.

Nyt samaa harjoitusta taas jatketaan ja lisänä tuli vielä takajalan nostoja. Nyt tuli ohjeeksi jumpata joka päivä.

Ruskalla oikea takajalka horjuu kävellessä. Mentiin siis Patriciaa vastaan ulos niin hän näki koirat myös liikkeessä. Lapojen väli ja selkä oli totaalisen jumissa. Tämä on todennäköisesti seurausta siitä, että Ruska on ollut muutaman kerran mukana Maunulassa Metkan treeneissä. On saanut siellä tehdä vähän ja tässä on tulos. Parempi siis jättää kaikki agi väliin, vaikka se oli todella onnellisen näköinen, kun sai tehdä vähän. Ruska on myös lihonut, kun mun valvoja silmä ei ole vahtinut sitä (ei se mikään hoikka ollut ennenkään). Nyt on teholaihis menossa. Koirat on mun luona hoidossa viikon, kun vanhemmat lähti Sardiniaan (ja kolmen koiran kanssa joudun käyttämään hissiä, kun kaikki ei mahdu yhtä aikaa syliin :)).

Eilen olin lähdössä pyörällä kauppaan ja menin hakemaan pyörää varastosta. Joku oli varastanut pyörästä satulan!!! Voi tsiisus! Siellä oli yhdellä hyllyllä hyvännäköinen satula eli oliko joku ottanut omastaan satulan pois ja laittanut siihen sen mun tilalle ja jättänyt omansa sinne hyllylle? Tulin tosi vihaiseksi!!! Ei kukaan voi vahingossa ottaa toisen pyörästä satulaa. Kävin tietysti kaikki pyörät läpi ja yhdessä oli tutun näköinen satula. En vaan ole ihan varma millainen se mun satula oli. ;) (Ihan kun mä menisin jollekin sanomaan, että hei sun pyörässä on mun satula.)

Mun koirakuume vaan pahenee. Mietin koko ajan russelin ja jonkun muun rodun välillä. Nyt erittäin vahvana on vesikoira. Yhdelle ATD:läisen koiralle on tulossa pentuja loppuvuodesta. Treenaan sen kanssa samassa ryhmässä ja koirassa on tujaus terrieriä. Isäkään ei ole kuulemma mikään "nössö". En vaan tiedä uskallanko ottaa jonkun muun rodun. Osaanko olla sellaisen kanssa? Ja jaksanko kouluttaa pentua? Onneksi tässä on aikaa pohdiskella asiaa.

Sain juuri tietää, että mulla on 4 palkallista lomapäivää kesällä. JEE!!! Eli kahden viikon lomasta palkatonta on vain vähän yli viikko.